Language: English
  • SCADA Promotic na lotnisku

    aircraft-589357_640

    Z czym kojarzy się Wam lotnisko? Oczywiście oprócz urlopu i egzotycznych podróży. Mnie lotnisko kojarzy się z najnowszą technologią i wyśrubowanymi normami bezpieczeństwa.

    Szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałam się nad tym, z jakiego oprogramowania korzysta się do obsługi lotnisk. Jakbym miała zgadywać, to obstawiałabym, że z jakiegoś niezawodnego, dedykowanego i potwornie drogiego. A tu się okazuje, że przynajmniej dwa lotniska obsługiwane są przez niepozorną SCADĘ Promotic.

    Czemu niepozorną?

    Czy w ogóle powinnam tak o niej pisać na stronie dystrybutora? Uważam, że niepozorna, jest jednym z najtrafniejszych określeń. Strona graficzna nie powala: jest przejrzysta, czytelna, łatwa w obsłudze, ale niezbyt atrakcyjna wizualnie.Daodatkowo oprogramowanie SCADA System Promotic jest dość tanie w stosunku do programów konkurencji.

    Patrząc na to jak wygląda to oprogramowanie i ile kosztuje, łatwo można nie docenić jego możliwości. Wbrew pozorm, SCADA Promotic to szeroki wachlarz funkcji i zastosowań. Na wspominanych lotniskach aplikacja steruje oświetleniem pasów startowych, a także połączona jest z systemem radionawigacyjnym i radiokomunikacyjnym.

    Wchodząc trochę głębiej w szczegóły to na lotnisku w Magnitogorsku w Rosji aplikacja SCADA jest przeznaczona do sterowania i monitoringu:

    • sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń zabezpieczenia pasów startowych, lądowania oraz kołowania we wszystkich kategoriach widoczności ICAO,
    • urządzeń radionawigacyjnych,
    • urządzeń radiokomunikacyjnych,
    • urządzeń energetycznych,
    • urządzeń meteorologicznych,
    • systemów przeciwpożarowych oraz antywłamaniowych,
    • infrastruktury komunikacji oraz danych.

    Na lotnisku w Bautzen w Niemczech zakres zadań realizowanych przez oprogramowanie Promotic jest trochę inny i obejmuje sterowanie i monitoring:

    • sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń zabezpieczenia pasów startowych, lądowania oraz przejazdu we wszystkich kategoriach widoczności ICAO,
    • oświetlenia płyty postojowej,
    • źródeł prądu stałego producentów Eltodo, Transcon a Lucebit,
    • urządzenia meteorologicznego VAISALA,
    • latarni oraz oświetlenia balonu powietrznego,
    • infrastruktury komunikacji oraz danych.

    Zadania Promotica na tych dwóch lotniskach są poważne i rozbudowane. Krytyczne dla bezpieczeństwa tych portów lotniczych. Fakt wykorzystania właśnie tego oprogramowania w tak ważnych systemach, świadczy o jego jakości i niezawodoności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *